Hoe brengen we een vastgelopen D66 weer op stoom ?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Oct 27 15:31:28 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kees van Loon wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik wil inhoudelijke bijdragen zien. 25 oktober is een
> conferentie over kenniseconomie.

Helaas, ik kon er niet bij zijn.
Zal proberen de kernpunten eens op te zoeken. (tjonge, en
dat in een ICT tijdperk)

Visie dus, Kees. Dit kabinet ontbeerd elke visie met
Informatie, Communicatie en Technologie als hoofdthema's.

Want, strikt genomen hadden die al direct voorhanden dienen
te zijn.

 > De bezuinigingen vop
> onderwijs zijn dankzij D66 teruggedraaid.

Nee hoor. Men heeft het infuus aangeklegd waardoor deze
coaltie kan overleven. Dat men dat biuj D66 ziet als HUN
bijudrage is mooi meegenomen, maar heeft daarbuiten geen
enkele betekenis. Zelfs niet voor de kenniseconomie.

> D66 heeft
> welgeteld het meeste tegen regeringsvoorstellen gestemd,
> het initiatiefwet over het referenderum gesteund.

Dat moet je me even duiden, Kees. Over welk initaitief heb
je het nu? Het kabinet heeft het over een referendum
betreffende de EU, leden van GL over het wegnemen van de
term 'tijdelijk' uit de tijdelijk referendumwet.

 > Dat wil
> iniet zeggen dat ik kritisch ben en beter gecommuniceerd
> moet worden,

Absoluut, maar er lijkt wat meer aan de hand.

> maar niet alleen van de zijlijn (De beste
> stuurlui staan aan wal), maar van binnenuit opereren.

Met de moderne communicatie middelen ?

Henk Elegeert