Hoe brengen we een vastgelopen D66 weer op stoom ?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Oct 26 07:17:40 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Michiel van Geel
>Allemaal leuk en wel Mark, maar wie gaat dat betalen?

Wat Michiel? Dat de huidige uitkeringsgerechtigden parttime gaan werken?
Dat levert de maatschappij geld op lijkt mij.

>Ik kan ook een enorme hoeveelheid geld tegen elk beleid aangooien en
dan
>zeggen "kijk eens hoe ideaal ik dit geregeld heb?". De praktijk is
anders.

Die negatieve inkomstenbelasting kan budget neutraal worden ingevoerd en
levert de maatschappij vanwege de verkregen flexibiliteit op de lange
termijn juist meer bestedingsruimte op.

Ik heb een hekel aan het betuttelen van mensen door ze in slechtbetaalde
overheidsbaantjes (workfare) te dwingen. Wat is het salaris wat je voor
ogen hebt? Uitkeringsniveau? Minimumloon?

Jij noemt het geen slavernij, omdat men mag kiezen welk slavenbaantje
men aan wilt nemen. Waar het om gaat is dat men bezit wordt van de
overheid, waarna anderen dus voor jouw gaan bepalen wat goed voor je is.
Sorry, maar daar kan ik het sociaal-liberale niet in zien.

Groeten,
Mark Giebels