het minimumloon

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Oct 25 19:05:26 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Noch jij noch ik noch iemand anders heeft nu de zeggenschap over de
> loonbestandelen die iedereen gelijk ontvangt, dankzij de collectieve
> onderhandelingen voor maarzonder ons.

Wie dan wel Fritz, helemaal niemand? Ook niet de vakbonden, de werkgevers of
de overheid, wat een verschrikkelijk zooitje moet dat zijn weg.
Maar mochten  de vakbonden toch een beetje te zeggen hebben dan zijn we dat
allemaal samen Fritz, de leden er van dus.

> [...]
verzekering
> verplicht is, maar vakbonden niet de bevoegdheid houden loonbestanddelen
> dwingend bij één collectieve verzekering af te dragen, zonder dat er
> wettelijke garanties zijn dat geen loonbestanddelen wordne afgepakt van de
> één om extra's voor een ander te financieren waareen werknemer zelf van
> wordt uitgesloten, of anders de vrijheid zelf te bepalen waar verplichte
> verzekeringen worden afgesloten, of hoe het loon te besteden aan extra's
> bovenop de basis die wel voor iedereen met gelijke aanspraken verzekerd
is.

De 10-de of nog meer keer dat je dat schrijft Fritz maar sorry, ik heb het
daar niet over gehad.

> [...]
> op niet wettelijke maar door vakbonden gekozen inkomensoverdrachten van
> werknemers die bepaalde aanspraken niet mogen maken discriminerend naar
> persoonskenmerken als leeftijd, dienstverbanden, woon- en leefvorm, maar
wel
> verplicht worden te betalen voor de extra aanspraken van anderen. dat is
in
> strijd met behoorlijk bestuur van onze overheid, tegenover verplichting en
> dwang hoort gelijke behandeling en een objectieve rechtvaardiging te
> bestaan, bovendien geldt Europees recht: gelijke beloning voor gelijke

Nu beschuldig je niemand meer van discrimninerende regelingen en niet
wettelijke door vakbonden gekozen inkomensoverdrachten.
Het is maar wat je beschuldigen noemt he. Iemand op straat tegenkomen en
zeggen ik vind dat je crimineel bent maar ik beschuldig je er niet van of
zo?

> [...]
> wao-leeftijd, ww-werkpatroon, pensioen nalaten wel voor samenwonenden en
> niet voor alleenstaanden (maar wel de premies voor anderen afstaan), geen
> zeggenschap over te lage premies en dan weer te hoge voor pensioen maar
wel
> indexering kwijtraken van reeds gespaard vermogen, geen hoger pensioen
maar
> wel hogere premie betalen voor collega's die carriere maken (laat de
> werkgever of zijzelf als ze dat willen de achterstallige premies voor een
> extra einloonpensioen betalen), enzovoort enzovoort.

Die ik zelf bekritiseer Fritz, en je legt niemand wat in de mond. Kom op,
Fritz laar maar eens zien, ga pnippen plakken en laar maar eens waar en
wanner ik dat deed.

> We zijn het misschien oneens of in deze tijden werknemers niet meer zonder
> een volledige alleenheerschappij van vakbonden kunnen, ik denk
> daargenuanceerder over dan jij kennelijk, ik hoor je maarniet zeggen waar
> het nu onrechtvaardig geregeld wordt en hoe dat dan beter moet. Ik hoor je
> al helemaal niet over de objectieve rechtvaardiging van gedwongen
> discriminatie van werknemers naar de door mij genoemde individuele
> kenmerken, persoonsgebonden of zelf gekozen naar werkverbanden en woon- of
> leefvorm.

Blij dat je niemand beschuldigd van alleenheerschappij Fritz, eerder noemde
je dat dictatuur, maar dat is heel wat anders natuurlijk.

> Zeg er eens iets over, ik laat me niet in de hoek drukken dat ik voor
alles
> of tegen alles van de ene collectieve of de andere collectieve oplossing
> ben, spijt me voor je.
> Ik werp al jouw beschuldigingen en verdraaiingen van mijn woordne verre
van
> me, en blijf benieuwd hoe jij wat beter geregeld wil en hoe je dat
> rechtvaardigt. Hou op te schieten op ASO en aso en argumenteer, doe
> voorstellen, wees genuanceerd, zelf en al helemaal over anderen.

Zolang ASO aso is zal ik er op schieten Fritz, dat recht houd ik me voor.
Dat moet jou toch aanspreken als democraat.

> Fritz
>
> PS
> Ik denk dat we beter niet meer kunnen praten met elkaar, je misbruikt mijn
> aandacht voor ook jouw inbreng, anderen reageren vaak niet eens meer op
jou,
> en mijn serieuze belangstelling voor jouw "belangen" en de argumenten en
> alternatieven waar ik steeds om vraag. Laat dan maar Ger, het spijt me
voor
> je, ik ben bereid tot elk open debat zonder me steeds te laten
veroordelen.

Oke Fritz, als je niet eens gewoon antwoord kan geven en blijkbaar verstokt
bent van argumenten, best hoor.

Het ga je goed en doe ASO de groetjes.

Ger

ongerechtvaardigde