Nederland beetje achterlijk?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Oct 21 23:53:30 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Hedenavond 21 oktober om 20.00 uur even gezipt tussen de journaals op Ned.1
en de ARD. In volgorde zag ik deze onderwerpen:

Ned.1                                           ARD

Orkaan over Japan                               Personele bezetting Europese Commissie
Personele bezetting Europese Commissie  Nederland staat +3% begrotingstekort toe
Weren terreinwagens in Nijmegen (en NL) Veroordeling Duitse militair in Irak
Proces mensensmokkelaarster Sister P.   Engelse troepen naar Bagdad
                                                Relatie Witrusland met USA

Toen ben ik maar gestopt. Mijn conclusie: het Duitse journaal neemt haar
landgenoten heel wat serieuzer dan de Nederlandse. Bij de NOS veel 'human
interest", bij de ARD veel meer volwassen politiek nieuws. De NOS ziet de
Nederlanders kennelijk als dommerikken die alleen bij de les kunnen worden
gehouden met drama's.

Zo het volk, zo het tv-nieuws.

Henk Vreekamp, Utrecht