Kritiek Kamerleden ergert rechters

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Wed Oct 20 12:27:55 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik geloof dat Van Baalen niet zo veel meer heeft gedaan dan wat ik sinds 4
januari, de dag dat De Wijkerslooth zijn interview aan Nova gaf, heb gedaan.
Het OM heeft hier van meet af aan zichtbaar onzorgvuldig opgetreden. Het zou
te gek zijn wanneer kamerleden daar niets over mogen zeggen, al is hun
aanspreekpunt inderdaad primair de minister, en niet het OM zelf.
De waterscheiding der machten komt hierdoor niet in gevaar, als er evident,
voor iedereen zichtbaar en ook nog met grote risicos voor de veiligheid van
mannen en vrouwen in Irak wordt opgetreden, dan is het zelfs de
verantwoordelijkheid van de politiek om daarop te wijzen.
Wat ik nou zo aardig vind is dat de kamerleden nu onder vuur liggen van die
vereniging, maar dat De Wijkerslooth, die het op 4 januari allemaal al wist,
en die lid is van diezelfde vereniging, volledig onbesproken blijft. Fijne
beroepsgroep...
Groeten,
Bert Bakker.