Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (met deze regering en D66!

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Wed Oct 20 03:24:46 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny mengt zich in HET GESPREK..

Het is (nagenoeg) onzin dat de hypotheekrente aftrek het probleem is.
Het probleem ligt bij de kunstmatig hoog gehouden grondprijzen, en de lasten
die drukken op nieuwe huizen. En bureaucratische procrastinatie......
De grondprijzen zijn een gemeenteaangelegenheid die het aanbod  en de prijs
grosso modo controleerd. De lasten, en dan bedoel ik alle lasten+BTW (dat
zijn dus niet de kosten van het bouwen zoals materiaal en lonen en uiteraard
ook niet de winst voor de aannemer).

Ik durf haast niet maar hier wordt een compleet vrijstaand prefab 3 bedroom,
2 bath huis (op eigen grond) geplaatst voor U$ 100.000 tot 120.000. Een
vrijstaand huis ter plaatse gebouwd  (een z.g. stickbuild) kost '/. 175 U$
per square foot ex. eigen grond. Beide huizen worden geleverd met washer
dryer refrigerator dishwasher oven etc..
De 8% BTW (sales tax) in california wordt eenmalig over een nieuw huis
berekend en enkel over gebruikt materiaal en winst, er is geen sales tax op
arbeid.

Prijsopdrijvende overdrachtsbelasting kennen we hier niet.

Er wordt belasting geheven op de winst als het eigen huis binnen 5 jaar
doorverkocht wordt en er geen DUURDER huis binnen (ik meen) 18 maanden voor
"teruggekocht" wordt!! Precies om prijsopdrijvende "flipping" speculatie te
voorkomen, en doorstroming te bevorderen...
Grondprijzen verschillen van 15.000 tot wat een gek ervoor geeft..
De hypotheekrente kan afgetrokken worden dat is voor een ieder gelijk, het
enige verschil bestaat in het feit dat de meerverdiener meer af kan trekken
omdat hij zich in een hogere belastingschijf bevindt. Die meerverdiener
woont in het algemeen ook in een duurder huis, dat heet keeping up with the
Jonesses (je moet toch ergens laten zien dat je het goed doet)...

Positive Re-enforcement is de leidende gedachte hier in Amerikaland.
Doorstroming en het bezit van eigen huis worden beloond!! Als de hollandse
regelneven en nichten hun oogkleppen zouden oplichten (afnemen is
waarschijnlijk te veel gevraagd), en een ietsje verder zouden kijken dan de
neus lang is hoeven ze niet eens creatief te zijn om het probleem te losen.

Lenny who says:
My karma just creamed your dogma!
yowsa

>From: "Fritz van Rikxoort" <fritz at rikxoort.demon.nl>
>To: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>, <d66 at nic.surfnet.nl>,
>"Michiel van Geel" <MFvGeel at HOTMAIL.COM>
>Subject: Re: Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (met deze
>regering en D66!
>Date: Tue, 19 Oct 2004 12:58:15 +0200
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>De ongesubsidieerde markthuren zijn onlosmakelijk gekoppeld aan de
>marktkoopprijzen, en die zijn met veel lucht opgeblazen door de enorme
>groei
> [...]

Express yourself instantly with MSN Messenger! Download today - it's FREE!
hthttp://messenger.msn.click-url.com/go/onm00200471ave/direct/01/