VS stuurt verdachte "toeristen" terug

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Oct 19 02:00:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> DE VS hebben gisteren drie verdachte personen de toegang tot het land
> ontzegd. Het gaat om politieke moslimactivisten uit Saudi Arabia waarvan
> bekend is dat ze anti-Amerikaanse gevoelens koesteren.

Tja, was er daar niet eentje bij die toevallig ook 'Yusuf'
heette met zijn voornaam? ;) We letten niet op een 'o'-je
meer of minder ....

> Op het vliegveld
> van Washington zijn de mannen, die met een toeristenvisum de VS binnen
> wilden komen, uit de rij gehaald en in een kamertje apart gehouden. Ze
> mochten geen contact hebben met de Saudische ambassade.

Ze hebben hen toch niet hun paspoorten afgepakt, wel?!

Schandalig, schandalig, maar als je nu maar onschendbaar
bent, kun je eenmaal terug je persoonlijk ervaring tot inzet
maken en in een groter verband gebruiken om bv. een minister
te vragen hun ambassadeur op het matje te roepen, of
misschien wel een nog grotere organistie aanzetten tot een
ander beleid.

Die (VS) hadden geen bondgenoten die hen zelfs tijdens de
vlucht al ergens anders hebben kunnen doen landen ?
Ze hebben ze echt tot het 'heiligdom' aan toe door moeten
laten? Waren ze al zover doorgedrongen?

 > Na twee uur zijn
> de de drie teruggezet op een vliegtuig naar Ryad.

Ha gelukkig, het viel wel mee, zie ik. Ze hebben ze niet
voor een nacht vast gehouden voor een ondervraging. Geen
uitgebereidde media campagne of poging het groter te maken
dan het was. Dat waardeer ik dan wel weer van zo'n land als
de VS. ;)

> De Amerikaanse
> autoriteiten verklaarden het volgende: "We kunnen geen risico's nemen.

En een praatje dat je er pas nog ze fijn op vacantie bent
geweest en dat je de tandenborstel vergeten bent in een of
ander hotelletje tijdens je laatste vacantie?

Zou ie toen al de nodige contacten hebben gelegd?

> Het is bekend dat deze mannen ons systeem haten.

Onvoorstelbaar, our free nation, our freedom of speech, our
free traveling?  They don't appreciate our hospitality? ...

Tja, en je weet dan ook maar niet of er ook andere contacten
worden gelegd. ;) Als ze nu gewoon e-mail gebruiken dan
kunne we die er tenminste uitpikken, maar de kans dat je hen
hier (VS) het uit het oog en daarmee het spoor verliest en
er gevaarlijke terrorinfo kan worden uitgewisseld is toch
echt veel te groot.

... and support equal rights for all. Faith teaches that
every person is equal in God's sight.

Bij Castro zijn ze dat.

 > Ze wilden contact maken
> met anti_Amerikaanse actievoerders in het land, en met gedetineerde
> terroristen.

Zie je. ;) Oh je bedoeld, de mensenrechten van die op
'Guantánamo Bay'? Uhhh wacht even. Ik kan het even niet meer
helemaal volgen, geloof ik. Had ie daarvoor niet een visum
bij de Amerikanen kunnen aanvragen?  :)

> We kunnen dat niet toelaten, hoewel de mannen nog geen
> enkel strafbaar feit hebben gepleegd".

Na de aanslag van 9/11 kunnen we geen enkel risico meer
nemen. Of er nu nog wel een volgt of geen meer. We zullen er
hoe dan ook voor zorgen dat 'the world a safer place' wordt.

> Washington of Havanna. Het gaat om het fenomeen, nietwaar? (Dit heet
> fenomenologie in praktijk).

"
Fenomeen is verschijnsel. Dit is de studie van
verschijnselen of gebeurtenissen zoals zij gebeuren, zonder
daarbij interpretatie van de verschijnselen of
gebeurtenissen plaatsvindt.
" ?

Ach zo'n fractievoorzitter mag er toch ook weleens naast
zitten. Zijn "ROLLMODEL", Hein dat zit me meer dwars. ;)

Dat ie voordoet hoe je moet proberen op een toeristenvisum,
en met behulp van een ambassade, andere activiteiten
mogelijk te maken. Dat aanzetten/-sporen tot illegale
activiteiten.

Daarmee een (vijandige?) natie schofferende, en dat in de
achtertuin van Amerika. Zou het dat zijn? Hij wil een wit
voetje halen bij de Amerikanen. Niet in 'Guantánamo Bay',
maar op heel Cuba zitten 'gedetineerden". Wacht eens even

De feiten zeg je, het fenomeen op zichzelf, niet de
mogelijke interpretaties? Ok, je hebt gelijk.

Henk Elegeert