vreemde homo's

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Oct 18 11:48:13 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Ik zei slechts dat het "treurig" is dat een liberaal 40 jaar na dato
> iets moet herhalen. Niks "verbod" dus.

Waarom is dat treurig? Iets moeten herhalen is zo normaal als
homosexualiteit. Er wordt mijns inziens zelfs te weinig herhaald: dat
het beleid van dit kabinet kil en onsociaal is, dat de oorlog in Irak
een misdaad is en dat deze regering (inclusief D66) dus een
semi-criminele organisatie is, dat vrijheid van uiting een pijler is van
onze democratie. Herhalen maakt een boodschap krachtiger, en daar is
niets treurigs aan.

> Dat jij dat zo interpreteert,
> wekt bij mij het vermoeden dat je zelf ook anti-homo bent. Daar ben je
> vrij in, maar matig je dan tegenover anderen.

Jouw vermoedens mag je koesteren. Je mag denken en zeggen wat je wil.
dat ze onzin behelsen is een andere zaak. Nix anti homo, of pro homo,
het onderwerp interesseert me niet eens. Iedereen mag alles en iedereen
naar believen beminnen. Zoals iedereen daar weer een vrije mening over
mag hebben, en die mag uiten. Zegt het begrip vrijheid je iets?