Re: Re: Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (mét deze regering én D66!)

Sun Oct 17 19:00:34 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat een onzin, Marcel,

De wal keert het schip, denk je dat de bankne zomaarpleiten voor
terugdringen van de hypotheekrenteaftrek, ook al verdienen ze er dubel door.
En dat Enge;and en Zweden het zomaar geleidelijk
hebben afgeschaft?

Volgens jouw redenering kunnen we beter alle leningen subsidiëren omdat het
meer zou opleveren door het multiplier-effect dan het aan belastinngkomsten
of staatsschuld kost. Je vergeet dat de hypotheekrenteaftrek per saldo geen
enkele koopkracht oplevert omdat de subsidieruimte die extra hoge tarieven
kost net zo hard opdroogt aan hogere prijzen. de regeling is echt economisch
erg slecht, lees anders niet de banken maar de OESO.