het minimumloon

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 15 21:48:30 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger

Ik knip < en knip < , en vind vanzelf de relevante passage:

Maar dat wisten we allemaal al vanaf dag 1 van de installatie van het
kabinet vorig jaar, dat in 2007 er weer verkiezingen zullen plaatsvinden en
dat op grond daarvan weer in strijd met alle basis beginselen van de
demokratie een kabinet in elkaar wordt geknutseld. Maar ja, als alle andere
partijen niet mee willen werken aan een wat zuiverder en directere
democratie, blijft het als opportunistische betweter altijd makkelijk
schelden en verongelijkt doen.

Groet,

Tjerk Jouwstra

PS: ik zocht eigenlijk de passage over de flexwet, want het waren toch de
aso vakbonden, die vonden, dat na 3 tijdelijke arbeidsovereenkomsten er een
contract voor onbepaalde tijd moest onstaan (zie het huidig art 7:668a  en
690 en 691 BW), zoals verwoord in de nota flexabiliteit en zekerheid van
1995, opgesteld door werkgevers, werknemers en overheid in SER verband. Ook
ik ken schrijnende gevallen van werknemers, die door deze regeling volop
naar tevredenheid werken, maar in het zicht van de fatale termijn van een
contract voor onbepaalde tijd worden weggewerkt.