Besnijdenis

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Oct 15 00:15:33 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Oct 14, 2004 at 10:04:53PM +0200, Ellen Vunderink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik begrijp niet waarom eerst Ayaan, en nu velen met haar, plotseling doen
> alsof besnijdenis van jongens erger is dan van meisjes.

Hoi Ellen,

Als je dat begrepen hebt, heb je het verkeerd begrepen. Ik stelde,
in navolging van Ayaan, dat er besnijdenissen zijn in soorten. De
gebruikelijke vormen bij vrouwen zijn inderdaad een stuk erger dan
die bij mannen.  Wat echter ook vastgesteld kan worden is dat men
mannenbesnijdenis hier en daar vergoeilijkt omdat het minder erg zou
zijn dan vrouwenbesnijdenis, terwijl er vormen van vrouwenbesnijdenis
zijn de lichter zijn waarvan men het verbod toch accepteerd.

That's all.

--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |