het minimumloon

Antid Oto antidoto at HOME.NL
Fri Oct 15 00:06:29 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

<mist>

> En voor alle duidelijkheid: het minimumloon blijft gewoon wat het is. Het
> sociaal minimum wordt niet aangetast. Wie langs deze weg werkervaring opdoet
> en daarmee beneden de bijstandsnorm komt, krijgt het inkomen uiteraard
> aangevuld.

even opgezocht wat het bijstandsniveau is tegenwoordig tov minimumloon:

# voor gehuwden en ongehuwd samenwonenden tussen de 21 en 65 jaar
is dat 100 procent van het nettominimumloon
# voor alleenstaande ouders tussen de 21 en 65 jaar 70 procent van
het nettominimumloon
# voor alleenstaanden tussen de 21 en 65 jaar 50 procent van het
nettominimumloon

Dus als ik het goed begrijp mag een (niet volwaardige?)
werkervaringsbaan in jouw optiek bij bijv. een alleenstaande beneden
50% van het minimumloon uitkomen dat dan door de sociale dienst weer
aangevuld wordt tot 50% van het minimumloon?

Het is onthutsend om te moeten constateren dat D66 zulke maatregelen
als 'sociaal' meent moeten kwalificeren. In de middeleeuwen noemden
ze dat slavendrijven.

koekje der bij?