het minimumloon

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Oct 14 23:53:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Deze denkbeelden zweven in diverse vorm inderdaad al zeer lang rond.
Deelname aan de arbeidsmarkt is belangrijker dan dat men daarmee het
minimumloon weet te verdienen. Er zijn sowieso grote groepen mensen die
niet 100% inzetbaar zijn of nog niet/niet meer 100% productief en die
wel mee moeten kunnen doen. Er zijn al veel voorstellen geweest om de
lappendeken van regelingen hierover samen te brengen in een eenvoudiger
stelsel (ook Joop Wijn heeft hier al wat over gezegd).

Wat is er eigenlijk aan de hand dat dit zo vertekend in de media komt?
Wie doet er een poging om elke normale discussie in de kiem te smoren?

Alsof het kabinet het minimumloon wil afbreken, en de Waal doet net of
men de laagstbetaalden honderden euro's per maand wil afstelen.

De pogingen om de publieke opinie zo zonder enig respect te manipuleren
roepen bij mij de vraag op of in sommige journalistieke kringen het
opdringen van de eigen politieke voorkeuren het niet wint van de plicht
om het publiek van behoorlijke informatie te voorzien.

Bart Meerdink