Besnijdenis

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Oct 14 21:26:39 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Henk van Lingen

> En nee, de overheid hoeft niet alles te verbieden. Maar besnijdenis
> ligt wat mij betreft inhoudelijk wel aan de verbodskant van de lijn.
> Als het niet religieus beladen was, zouden we er waarschijnlijk geen
> seconde over piekeren.

Het is voor mij totaal irrelevant of dit gedaan wordt uit om religieuze
of niet-religieuze redenen. De kern is dat de ouders en niet de overheid
primair de zeggenschap moeten hebben over dergelijke medische ingrijpen
bij hun kinderen. En vele medische ingrijpen zijn ingrijpender dan
jongensbesnijdenis, dus dit schept een gevaarlijk precedent.

Groeten,
Mark Giebels