Bemiddelaar

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Oct 11 21:17:49 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Maar hoe kunnen wij dat nu weten, Hein, als jouw boek pas in november uitkomt?

Nou Bert, het geeft eens te maar aan hoe de partij omspringt
met met talent. :) Kijk, dat het boek pas in november
uitkomt, daar hoeft D66 natuurlijk niet op te wachten, toch?

Ik mag toch aannemen dat intern - ok uitgetreden, maar nog
steeds aanspreekbaar - men met elkaar in contact kan treden
als er oplossingen gezocht moeten worden. Ik ga er vanuit
dat het al geschreven is, namelijk. :)

Maar ligt dat (met elkaar in contact treden als er
oplossingen gezocht moeten worden) hier nu niet precies aan
de kern ook van het 'conflict??' - de vraagtekens horen er
natuurlijk bij, want het is geen nog geen uitgemaakte zaak
dat zij ((vak)bonden) de enige belanghebbenden zouden zijn
bij het onderhavige probleem -. Het onvermogen van deze
regering, sorry kabinet om met partners in gepsrek te komen
en een probleem helder en eenduidig te definieren, is wat
dit kabinet en de politiek achtervolgt!

Ook Bert Bakker roept - wij (D66) zijn al jaren tegen de VUT
-, maar ik begrijp dat de vakbeweging allang in beweging is,
en het D66 is dat nog blijft vasthouden aan oude leuzen. En
opnieuw lijkt de kern te zijn dat de politiek faalt de kern
van de zaak over- en inzichtelijk te maken waar het om
draait opdat een open en eerlijk debat kan worden gevoerd.

EN????, heb je daar een bemiddelaar bij nodig, zo vraag ik
mij af?

> (nog los van het feit dat bemiddeling tussen politieke beslissers en
> behartigers van deelbelangen sowieso niet het juiste instrument is).

Precies, Bert. s'Lands bestuur en de politiek zouden er
beter aan doen helder te maken voor welke problematiek we
ons allen gesteld zien in de toekomst. Open en eerlijk.

De domme en naieve verwijzing dat de huidige jeugd/jongeren
het gelag betalen is een onjuiste voorstelling van zaken,
dan toch een zeer onvolledige.

Het probleem van de generatie van de babyboomers ligt en lag
ook al bij de generatie na de 'boom'.

De bemiddelaar wat zou hij/zij moeten doen?

Henk Elegeert