Bert Bakker bbakker at USA.NET
Thu Oct 7 00:18:19 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc Fluks gaat ervan uit dat D66 van plan is om dat wetsvoorstel te steunen.
Maar er is hier sprake van dualisme; er zijn over die wet (de Wet
Maatschappelijke Ondersteuning WMO, waarin aanspraken worden overgeheveld uit
de AWBZ naar de gemeenten) absoluut geen afspraken gemaakt, en ik heb er een
buitengewoon slecht gevoel over, ook indachtig de ervaringen tien jaar geleden
met de overheveling naar de gemeenten van de Wet Voorzieningen Gezondheidszorg
(waarna gehandicapten maanden en maanden moesten wachten op een verhoogde
toiletpot of een traplift).
Het is een regeringsvoorstel, inderdaad, maar tot dusver heb ik steeds laten
weten dat men mij/ons bepaald nog niet voor dit voorstel gewonnen had. En de
bezwaren worden alleen maar groter. De gemeenten hebben inmiddels het overleg
met het kabinet hierover opgeschort, en dat is zeer begrijpelijk.
Groeten,
Bert.

Op welke manier Aso van plan is om zorgbehoevende mensen te laten
wegrotten staat op:
     http://www.pgb.nl/showpage.php?pa=322

Nieuw dieptepunt voor D66...!
Enfin, het zal het laaste wel niet zijn.

Posters van Balkenende wegplakken is ook veel belangrijker dan de
medemens, dat spreekt...

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SIGNOFF D66
Het on-line archief is te vinden op: