Kartelvorming en politieke partijen

Hein WvM heinwvm at CHELLO.NL
Wed Oct 6 21:46:57 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 20:51 06-10-2004 +0200, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Ik was het niet.

Vreemd, want dat liederlijke gescheld, die vlerkerige toon, dat ranxuneuze gejeremieer, ik meende toch echt ú te herkennen. En uhád een punt, een goed punt zelfs: politieke parftijen zíjn kartèls geworden.

>Ik heb nog nooit mensen voor NSB-ers of SS-ers uitgemaakt.

Oh, dat lijkt me sterk. Uw talent te schelden en te tieren sluit toch niet díe categorie van publiek keffen uit. Maar probeert u het eens. U kán het.

>Ik beroep me ook niet op mijn titels - die heb ik niet eens.

Nee, dan gaat dat niet, hè.

>Bovendien ben ik meritocraat.

Dan wordt het eens tijd dat u wat presteert, dacht u niet.

>Ook heb ik geen dubbele naam.

Nee, dat is me bekend. Wat moeten we met deze onbenullige constatering. Ik heb ook geen tante die Froukje heet. Is dat belangrijk?

>Daarnaast ben ik niet tien jaar vruchteloos bezig geweest om in de Tweede Kamer te komen,

Ook dat is me bekend. U heeft de laatste tien jaar machteloos vanaf de veilige, door de gemeenschap gefinancierde kant lopen schreeuwen, tieren, schelden, beledigen, jammeren, huilen, snotteren, zotteklap verkopen, insinueren, waarheid verdraaien, emmeren, zeuren, jengelen, spijkers op laag water zoeken, mierenneuken, brullen, hetzen, stalken...En, you know what? U was niet vruchteloos bezig: het lukte u!

>en ook heb ik niets op met je malle verhaaltjes.

Hou u dan gedeisd, want u is niets gevraagd.