AOW-spaarfonds

Wed Oct 6 16:13:49 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De aanname dat de stijging van de arbeidsproductiviteit tot andere vormen
van verzekeren en financieren van het verlies van arbeidsinkomens moet
leiden is onjuist, waar de arbeidsquote, het deel van inkomen uit arbeid uit
het totale nationale inkomen, niet noemenswaardig verandert. Tot het
bestaansminimum worden algemene volksverzekeringen nu al gefinancierd uit de
inkomstenbelasting, die meer inkomsten (be)treft dan die uit arbeid alleen.