Kerry-Bush debat

Tue Oct 5 09:48:46 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben ook niet in slaap gevallen die nacht, dom hoor,
it was hard work, maar het werd om 9 uur herhaald :)

Mij viel vooral op dat Bush steeds dezelfde stoplappen herhaalde,
no hard work for him, ook al leek het zwaar dat hij vaak aarzelde en
inhield.

Ik kon beider redeneringen volgen alsof ik beide nog zou kunnen geloven, ik
kan hun feiten niet checken en kon dus voor beider standpunten en conclusies
kiezen en kreeg net als kennelijk de meeste zwevende kiezers in de US een
geloofwaardiger gevoel bij de consistente maar veelzijdiger bijdragen van
Kerry, steeds weer andere voorbeelden, dan bij wat ik al wist van Bush, wij
tegen "zij" the enemy en hard work... en bleef hangen dat de waarheid
volgens Bush no message naar de troepen zou zijn, die zwevende middenmoot is
juist uiterst genuanceerd, daarom twijfelt ze toch, kan zich toch niet
voorstellen dat de mannen en vrouwen in het veld niets weten en begrijpen,
en wordt denk ik eerder gewonnen door genuanceerde en veelzijdige bijdragen
van Kerry dan bij je oude uitspraken blijven omdat zeggen dat iets anders is
dan verwacht no message naar de troepen zou zijn.

Ik hoop dat Kerry zo zichzelf blijft, herinner me dat Gore het eerste debat
hier 's nachts ook met verve won, maar vanaf de tweede zich al vanaf het
gegin zich onnodig begon te verontschuldigen voor wat hij de eerste keer
misschien niet perfect of volledig had gezegd en zich anders ging opstellen
dan in zijn eerste gewonnen debat.

Fritz