De Graaf vrouwenhater: het artikel

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Oct 4 19:35:15 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het grote nadeel van een districtenstelsel is dat het de
representativiteit van het parlement onderuit haalt. Thom probeert dat
op te lossen door een gemengd kiesstelsel, maar dat werkt slechts voor
het 'herstellen' van de representativiteit van de partijen. Het zal dus
inderdaad leiden tot een afwezigheid van vele 'minderheidsgroepen' onder
de politici. Vrouwen, allochtonen, onafhankelijken.

Daar hoef je geen onderzoek naar te doen om dat te voorspellen.

Ik zie dan ook meer in Fritz zijn idee om de kiesdrempel af te schaffen,
of beter, mijn idee om partijen slechts als inhoudelijke denktanks te
laten functioneren en helemaal niet meer als opstellers van
kandidatenlijsten.

Groeten,
Mark Giebels