De Graaf vrouwenhater: het artikel

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Mon Oct 4 13:23:36 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Monday 4-10-2004 12:33, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>Bron:  Reformatorisch Dagblad
>Datum: 28 september 2004
>Omdat er via de districten slechts 75 zetels te winnen zijn, zullen
>partijen bij de
>samenstelling van de regionale lijst minder geneigd zijn vrouwen kandidaat
>te stellen, als er ook bekende, ervarener mannelijke kandidaten in
>hetzelfde district wonen...................

Het probleem lijkt mij niet te zitten in het districtenstelsel, maar in het
feit dat er te weinig vrouwelijke bekende ervaren kandidaten zijn.
Als er te weinig mannelijke bekende ervaren kandidaten zijn, zou het
districtenstelsel dan toch juist zorgen dat er veel minder mannen zullen
participeren in de volksvertegenwoordiging.
Dus wat mevr. M. Leyenaar heeft uitgerekend klopt wel, maar dat wil niet
zeggen dat het districtenstelsel daar de schuld van is.

Glenn Mellonius