Hirsi Ali en de listserver

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Nov 29 15:52:56 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Nov 29, 2004 at 03:20:11PM +0100, Ger wrote:
> Zojuist even gekeken. Van de ongeveer 1260 berichten in de anovember neemt
> hij 45% (565 stuks, zal intussen al wel meer zijn) voor zijn rekening, in
> zijn uppie. Mensen worden beschuldigd van het uiten van beschuldigingen en
> 75% van zijn zijn eigen berichten staan er vol van. Al tig keer beloofd hij
> om niet meer te reageren en/of te praten maar ook dat blijkt een dooie mus,
> helaas. Op elk bericht reageert hij binnen een kwartier. Hij heeft beloofd
> aangifte te doen maar ik hoor maar niks, dus zelf maar gebeld. De reactie
> daar zal ik maar niet plaatsen, haha.

Ik heb het gehakketak en gepingpong tussen jullie de afgelopen maand
niet steeds woordelijk gevolg maar geloof toch direct dat die potentiele
aangifte wat potsierlijk is. Fritz doet daarmee een beetje denken aan
de inconsequentie ter rechter zijde waar men hoog opgeeft van de vrijheid
van meningsuiting etc. maar over elkaar heen rolt en roept om
strafrechterlijke maatregelen zodra het een onhandige moslim betreft
die door Knevel wordt verleid tot enkele dubieuze 'ja's.

Ben dan ook erg benieuwd naar de door Fritz gewraakte fragmenten. Maar ja,
de eerdere gesuggereerde zoektoermen leveren bij surfnet een 'login
required'. En dat brengt me bij een voor deze lijst relevanter punt:
Kennelijk kunnen klachten over nogal onduidelijke fragmenten, ingediend
bij lijstbeheerders (hoor hier zelden of nooit iets van lijstbeheerders),
er voor zorgen dat er ongecommuniceerd zaken aan configuraties veranderen.
Eerder hebben we al het akkefietje gehad met Van Wanrooij, die bij het LB
een nog immer van kracht zijnde boycot van deze lijst op de D66-website
voor elkaar kreeg. Ook toen taal noch teken hier ter plaatse.

Ik stel voor dat verontrusten en andere figuren verzoeken aan wie dan
ook over deze lijst voortaan ook aan de lijst cc-en.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |