Linkse advocaat: doodwensen Wilders mag

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Nov 25 11:40:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Maar misschien word nederland wel een stuk veiliger als we alle
> mensen die iemand doodwensen opsluiten. Alle mensen die Volkert
> vander G dood wensen en alle mensen die niet konden treuren om de
> dood van Pim. Als we het slim aanpakken moet het lukken om 95 % vande
> bevolking te bettrappen op en dood wens. Als we die 95 % permanent
> (omdat ze het blijven wensen)  weten op te sluiten wordt nederland
> een stuk veiliger. Om het economisch haalbaar te maken is de
> doodstraf mischien beter.
>
> Groet
>
> Frans

Wat mij bijzonder opvalt is dat er na de moord op van Gogh breed geschreeuw
werd dat de vrijheid van meningsuiting nummer 1 moest zijn en dat alles
gezegd moest kunnen worden (ook hier op de lijst) en dat nu dezelfde
personen moord en brand schreeuwen dat dit niet gezegd mag worden.
Wat mij persoonlijk betreft hadden ze dan Theo van Gogh ook mogen vervolgen
met zijn heilloze geschreeuw en gescheld.
Laten ze nu maar proberen om een doodswens ook nog strafbaar te stellen en
dan? Iedereen die een keer tegen een ander zegt, val dood, opsluiten? Wat
draven we weer lekker door zeg. Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Hirsi Ayaan,
Wilders, ze mogen alles maar roepen en zodra anderen wat zeggen wat ons niet
aanstaat moet het strafbaar worden.
Het hele kabinet riep ach en wee, na de dood van van Gogh en nu veroordelen
ze hem in feite, net als enkele hier op de lijst dan doen. Sluit mij dan ook
maar op want ik vond er niks ergs aan hoor. Alleen jammer dat zoiets gebeurd
hier in ons land maar allerminst omdat het nu de persoon Theo van Gogh was
of ene Fortuyn.

Alles wat in strijd is met de wet moeten we bestraffen? Dan weet ik er nog
wel een paar. Om er maar een te noemen:
Een minister die het parlement voorliegt dan wel onvoldoende informeert
handeld in strijd met de wet. In het ergste geval moet hij/zij aftreden maar
waarom wordt zo iemand dan niet strafrechterlijk vervolgd?
Zo langzamerhand gaan we alles juridiseren, mensen moeten rechten gestudeerd
hebben om hier te kunnen leven. Laten we eerst maar eens leren om een stukje
algemeen fatsoen te hanteren denk ik dan. De overheid geeft zelf het
volkomen verkeerde voorbeeld en zet mensen aan om te frauderen.
Mensen zijn bijna genoodzaakt in dit land om langs crimineel gedrag schurend
gedrag te vertonen als je je recht nog wil halen. Echte misdadigers worden
beschermd van alle kanten. En de gedupeerde krijgt te horen, jammer maar
helaas. Ik kan er nog wel een grandioos voorbeelden van ophalen.
Als je ergens niet mee eens bent kan je nog altijd naar de rechter gaan is
het eerste wat mensen te horen krijgen vanuit de politiek. vergeten wordt
dan even dat ze het voor de gewone mensen onbetaalbaar hebben gemaakt indien
je het mocht verliezen. Dat risico kunnen en willen mensen niet lopen dus
zoeken ze andere wegen.
En we gaan maar steeds verder. Nu moet Donner van de TK weer gaan kijken of
de doodswens strafbaar gesteld kan worden. Let maar eens op in je dagelijkse
omgeving hoevaak mensen zeggen, val dood, of iets in die trand, zo zit
straks inderdaad 95% in de bak. Ineens heet de vrijheid van meningsuiting
wel, dat je niet alles moet kunnen zeggen. Nog paar een paar weken geleden
moest dat wel kunnen. Of zou het toch afhankelijk zijn van wie wat zegt, is
die vrijheid niet voor iedereen gelijk?

Er zijn ook nog mensen die durven te zeggen dat het zich beledigd voelen een
eigen keuze is. Mensen die tegen hun wil in de WAO of WW zitten worden
weggezet als profiteurs. Tegelijkertijd ondek je dan soms dat degene die dat
roepen ex-bestuurders of ambtenaren zijn die met een dikke wachtgeld
regeling zonder enige verplichting lekker thuiszitten. Ik ken een
ex-wethouder die meer dan 10 jaar wethouder is geweest en toen hij aftrad 51
jaar was. Die blijft lekker thuiszitten tot zijn 65 jaar omdat hij met zijn
opleiding nooit zal kunnen verdienen wat hij nu aan wachtgeld heeft. In zijn
actieve tijd als wethouder sociale zaken korte hij mensen op de bijstand, ik
bedoel maar. Hoezo normen en waarden van klootje Balkenende? Als iemand in
de WW 1 dag te laat is met het inleveren van het werkbriefje wordt er gelijk
gekort, zelfs als de post vertraagd is, men heeft zichzelf ingedekt daarvoor
en men kan er niks tegen ondernemen.
Willen we op deze manieren het fatsoen en het rechtsvaardigheidsgevoel van
de mensen op peil houden?
Verdonk riep op de Dam, dit pikken we niet. Tegelijkertijd stuurt ze mensen
de illegaliteit in onder het mom van, met onbekende bestemming vertrokken,
terwijl ze zelf opdracht geeft ze op straat te flikkeren. Zo wil ze aan haar
doelstelling voldoen en de mensen in de straat ondervinden de last van deze
daklozen. Als iemand die daar de dagelijkse last van ondervindt zou roepen,
van mij mag ze doodvallen, willen we dat strafbaar stellen?

Ger