Felle reacties moslimwens Wilders dood; Cohen: meer theedrinken

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Nov 24 18:06:23 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Binnenland
> wo 24 nov 2004, 08:04
> Felle reacties na uitlatingen Van de Ven
> http://www.telegraaf.nl/binnenland/15877471/Felle_reacties_op_EO-site_na_uitlatingen_Van_de_Ven.html
>
> HILVERSUM - Op de website van de Evangelische Omroep is een heftige
> discussie ontstaan na de uitzending van Het Elfde Uur dinsdagavond. Hierin
> zei de godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven dat hij het Tweede-Kamerlid
> Wilders dood wilde hebben.

Nee, dat zei hij niet. Hij bevestigde enkel de moordlustige
gedachten van de interviewer. Die wel vaker te laf is zijn
eigen gedachten rechtstreeks te ventileren. Vandaar dat hij
kiest voor zijn programma opzet waarbij hij zich te buiten
kan gaan aan dergelijke uitspraken, en andere daarvoor op
kan laten draaien. Hij weet kennelijk ook wie hij daarvoor
in huis moet halen. Maar - van wat ik gezien heb - strikt
genomen heeft Van de Ven slechts bevestigd. Niet slim. Maar
de combinatie Evangelische Omroep en Het Elfde Uur vallen
vaker op in dit opzicht.

Henk Elegeert