vragen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Nov 24 11:44:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 23, 2004 at 05:25:22PM +0100, John Wijsmuller wrote:

> Overigens weet ik niet wat mijn IPnummer is.

Wanneer je het forum even met je browser bezoekt, en mij vervolgens mailt
met het tijdstip waarop je dat deed, kan ik in de logfile nagaan waar je
vandaan komt en hoe je toe te laten.

> Is de Ongehoord-site te gebruiken om een van het bestuur onafhankelijke
> forum-site voor alle D66-leden in Nederland te maken en hoe zit het met de
> kosten?

Mja, op zichzelf wel, en kosten zijn er niet.

> Ik denk aan een "forumbouwwerk" met verdiepingen en kamers voor
>
> Dit is natuurlijk eigenlijk een project voor het "servicecentrum", of hoe
> dat nu weer mag heten, maar daar overheerst vooral angst is mijn indruk. Zij
> zijn "hun meesters stem" en mogen niet zo veel.

Een en ander is inderdaad in beginsel iets voor het servicecentrum dat
gelukkig niet meer zo heet (ik citeer nog graag Henk Vreekamp: "Hebben ze
ook een douche?" :-)). Die zeggen er ook al tijden mee bezig te zijn,
maar ze willen waarschijnlijk te veel, te moeilijk, weet ik wat. Bepaalde
dingen willen daar maar niet van de grond komen (Kennis en kunde
applicatie (doe ik nu zelf) en ledenadminconnecties zijn andere
voorbeelden)

> Denk je dat de Ongehoord-site aanknopingspunten biedt?

Weet niet, ik beheer bijv. het domein niet. Slechts ongehoord.tuxtown.net
waar dat forum draait. Ik wil best vanalles hosten en applicaties
installeren die reeds op het net te vinden zijn maar sta niet te springen
om bergen werk te verzetten voor het maken van nieuwe dingen. Dan is het
wellicht zinvoller bepaalde mensen uit het LB te vervangen.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |