vragen

John Wijsmuller j.wijsmuller at CONCEPTS.NL
Tue Nov 23 17:25:22 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

> Date: Tue, 23 Nov 2004 14:45:14 +0100
> From: Henk van Lingen <henk at vanlingen.net>
> To: John Wijsmuller <j.wijsmuller at concepts.nl>

> Hoe en wanneer kom je eigenlijk op die BVmail lijst? Ik hoor wel vaker
> van discussies daar. Valt een eenvoudig afdelingsbestuurdertje als ik
> onder de doelgroep?

De D66-site geeft de mogelijkheid om je aan te melden.
http://www.d66.nl/Bestuurdersvereniging

> ?? Je doelt waarschijnlijk op de IP-ban op het forum? Zoals de foutmelding
> als het goed is uitlegt, kun je van mij toegang krijgen wanneer je mij
> mailt
> met het Ipnummer/range dat je normaliter gebruikt. In beginsel worden
> alle normale nederlandse providers toegelaten. De maatregel was, op
> verzoek, om langdurige schreewers achter anonimizeermachines te weren.

Deze reden kan ik wel begrijpen, maar er was ook niet zo veel leven op de
site. Om een positieve functie te hebben moeten meer leden hun weg vinden in
zo'n site.

Overigens weet ik niet wat mijn IPnummer is.

> Wanneer je de verantwoordelijke bestuurders ter verantwoording wilt
> roepen moet dat vast via een motie en moeten we op het volgende congres
> wachten alwaar dan weer een move wordt bedacht om de motie te ontzenuwen?

> Dat ligt eraan wat je daar zoal onder verstaat.

Is de Ongehoord-site te gebruiken om een van het bestuur onafhankelijke
forum-site voor alle D66-leden in Nederland te maken en hoe zit het met de
kosten?

Ik denk aan een "forumbouwwerk" met verdiepingen en kamers voor
verschillende werkgroepen en platforms, waarvan een groot gedeelte wel
zichtbaar is maar niet verstoord kan worden door mensen die alleen willen
storen.

Je komt binnen op de begane grond waar iedereen vrij, maar wel
gestructureerd zijn
gang kan gaan. Als je verder wil moet je je aanmelden.

Je kan bijvoorbeeld denken aan een congresverdieping waar leden werken aan
moties en amendementen. Er moet een verdieping komen voor het werk in de
gemeentes en een verdieping voor de provincies. Ook de mensen die bij willen
dragen aan het verkiezingsprogramma moeten mogelijkheden krijgen, enz., enz.
Op de verdiepingen zijn weer kamers die op onderwerp zij georganiseerd.

Dit is natuurlijk eigenlijk een project voor het "servicecentrum", of hoe
dat nu weer mag heten, maar daar overheerst vooral angst is mijn indruk. Zij
zijn "hun meesters stem" en mogen niet zo veel.

Denk je dat de Ongehoord-site aanknopingspunten biedt?

Groeten,

John