Van Mierlo in Buitenhof over de hand van Verdonk

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Nov 22 22:26:51 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ah, dan zijn we het eens...
> Ik ben zeer voor correctheid, zeer voor respect, en natuurlijk 'we zijn
> allemaal Nederlanders'... Maar die houding is veel te lang een tweede natuur
> geweest van de politiek,

Ja kijk, Bert. De politiek eist - en ook jij nu - een rol op
de niet vervult dient te worden door de politiek/politici
maar juist door de burgers zelf. M.a.w. Bert, de politiek
creeert hier haar eigen domein en is zelf verantwoordlijk
voor de chaos die daaruit voort vloeit.

Niemand ook die daar op zat of zit te wachten. Integendeel.

> waardoor tal van problemen veel te lang hebben kunnen
> dooretteren.

Zoals het uit de weg gaan van een debat over gosdslastering?
Waarbij overduidelijk partijpolitieke belangen een hoofdrol
spelen, en of een vermeende goede kijk op de maatschappij.
Maar daarvan stel je, (terecht overigens, eits verder op)
"niet maskeren wat er aan de hand is".

> We moeten niet doorslaan.

Nooit verstandig, Bert. Maar een beetje een open deur, toch.

> Maar ook niet maskeren wat er aan de hand is.

Ha fijn, een analyse. ;)

> Als de minister bij je op bezoek komt, geef je een hand.
> Punt uit.

Lijkt me iets voor de minister zelf.

> In de moskee vind
> ik het nog iets anders, daar mag je aan je eigen achterlijke gebruiken
> vasthouden, maar daarbuiten niet.

Toch Bert, lastig hoor. Want ga je eigenlijk op bezoek of
ben je daar vanuit een functie? En is gastvrijheid, het
opleggen van jou/hun normen, of juist het ruimte bieden voor
andere?

Een van de gebruiken is een hoofddoekje, Bert.

> En nu weer over die godslastering. Ik vind: een moslim van vandaag heeft geen
> wet van gisteren nodig.

Toch verrekkes jammer dat die discussie op argumenten maar
niet gevoerd schijnt te mogen worden. Het maakt, maar ook
dit geneuzel, zo duidelijk waar die democratie nu werkelijk
voor staat. Men durft het debat niet aan !!! Ongelofeloos.
Een democratie onwaardig.

Henk Elegeert