Verslag D66 congres

Mon Nov 22 09:05:21 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Die moet je allebei uitleggen, Tjerk,

Alle landen en regio's en partijen bestaan uit kiezers die ervaringen opdoen
en ideen vormen, en in democratieën hun stemmen ook mogen laten horen.

Als ik te direct op de man speel, omdat ik de feiten noem, zoals het
ondemocratisch lanceren door Hans van een meisje, i.p.v. dat Boris en
anderen zich durfden kandideren als lijsttrekker, dan is daarmee het debat
dood.

Let wel dat de partijvoorzitter Pechtold, oud-kamerlid Hoekema, oud-leiders
De Graaf, Van Mierlo, Terlouw e.a. als geen anderen de man spelen. Liefst
buiten de partij, maar ook met lullige opmerkingen eensgezind Lousewies
belachelijk maken (zij is nota bene wel gekozen) nu ze zetels wint met haar
sociaal-liberale geluid, en alle leden die Thom niet "voor de voeten" moeten
lopen door hardop te denken.

Ik speel de man niet, ik kaats de bal terug. Een hechte clan loopt de
democratie en kiezers en leden voor de voeten. Heeft dat een dagje per half
jaar dat er voor de leden is, het congres, ontmanteld en tot een
propagande-appplausmachine gemaakt. Lees het welkomswoord van de
partijvoorzitter: welkom op het "congres", we leggen het allemaal nog één
keer uit...

Fritz