Verslag D66 congres

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Nov 22 07:52:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik was er uiteraard niet op dit congres, ik ben tenslotte ook geen lid van
D66 maar als ik zo lees wat de gang van zaken is geweest hoef ik daar ook
gen spijt van te hebben. Integendeel, wat een regentenclubje zeg. En nog zie
ik allerlei commentaar op andere partijen voorbij komen. Kijk eerst eens
naar de rotzooi binnen de eigen partij voordat er afgegeven wordt op
anderen.
Of je het nu oneens bent met de standpunten of de gang van zaken binnen CDA,
PvdA, VVD of welke partij ook, het lijkt me wijs op de eerste plaats te
kijken naar de anti-democratie binnen D66.
Geen tijd om moties af te handelen, ik heb wel congressen meegemaakt van een
andere partij hoor maar dat heb ik nog nooit vertoond gezien.
Daar is toch slechts een antwoord op mogelijk, de leiding van de stoel af.
Of natuurlijk de wat minder elegante wijze en massaal wegblijven. Dat
laatste gebeurt trouwens vanzelf als de leden meer en meer de indruk krijgen
dat er toch geen invloed mogelijk is.
Op naar de nul zetels zou ik zeggen en naar het opheffingscongres van D66.
Met Hein laat het mij natuurlijk ook helemaal koud, ik heb niks meer met
D66, enkele de laatste keer er op gestemd, maar die fout heb ik mezelf al
vergeven.
Maar als ik hieronder lees dat congressen alleen maar rituelen zijn levert
dat minimaal een glimlach op. Mensen door het hele land, in de diverse
afdelingen hebben tijd en energie erin gestoken om de moties te bespreken en
voor te bereiden en ze komen niet eens aan bod. Haha, we hebben geen tijd,
heet het excuus.
Het schoolvoorbeeld van hoe breek je een club af.
Ik zou geen commentaar meer op andere partijen durven te hebben, het eerste
wat je te horen krijgt is, kijk maar eens naar de rotzooi binnen je eigen
club.
Maar wijs de beschuldigende vinger niet alleen naar de dictatoriale
partijtop, de leden laten dit zo maar gebeuren tenslotte.

Ger