motie Sociaal Akkoord

Sun Nov 21 19:02:05 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De toon van JD-ers, en Lousewies,

Hoeft ons niet te bevallen.
De dictie van de JD-motie is duidelijk,
evenals die van Lousewies tegen het beleidsplan van Donner in zijn
regeringsbrief,
en geheel in lijn met het D66-beleid,
en het standpunt van de fractie.

Niet aannemen dient dus alleen de spagaat tussen D66 en de
regeringsdeelname, i.c. het bondsbeleid en met name de standpunten van het
CDA in deze.

Het afwijzen van het asociale akkoord, met name ook het in handen leggen van
het lot van jongeren bij de vergrijsde SER, betekent niet dat D66 alles wat
wenselijk en sociaal is afwijst. Wel uiteraard een aantal kwalijke afpraken
tussen bonden, werkgevers en vooral het CDA. Sociale onrust is ermet die
asociale akkoord ook, met name onder jongeren die de oplopende rekeningen nu
en in de toekomst mogen betalen.

Fritz