Verslag D66 congres

Sun Nov 21 15:07:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik wijs er ook nog op dat de oorspronkelijke agenda slechts 20 minuten
bevatte voor terugkoppeling uit show-meetings én de behandeling van moties,
en een verwijzing door mij naar die democratische lacune op de
Bestuurderslijst tot een marginale aanpassing van de voorlopige agenda
leidde.

Er wordt nauwelijks naar de partijregelementen verwezen en een eerste
agendapunt, het vaststellen van de agenda, is er niet meer. Van alles wordt
als voldongen feiten gepreseneerd, inclusief het geheime beraad over onze
moties, de erover geschreven geheime commectaren, en de willekeurige
sprongen die de congresvoorzitter maakte over onwelgevallige moties heen.
Zelfs ordevoorstellen worden omgedraaid in steming gebracht of de stemming
wordt geprobeerd over te slaan.