Triest...

Sun Nov 21 12:39:45 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je analyse is algemeen en juist, Ger,

Een motie over het koningshuis is net zo weinig actueel als andere over
gelopen races, en kunnen in tijd of procedureel de plaats krijgen die ze
verdienen. De meeste moties gingen echter over de generatiestrijd tussen de
ook binnen D66 aan te touwtjes trekkende babyboomers en jonge(re)
generaties, bevatten voorstellen voor een SOCIAAL-liberale profilering
(inhoudelijk) versus de voorstellen van CDA en VVD die hogere inkomens en
alleenverdieners voordeeltjes geven, gaan bijvoorbeeld ovr kinderopvang ipv
nog meer belastingvoordelen voor rijke gepensioneerden of wie daar bijna aan
toe zijn, en dergelijke.

Gek genoeg zit de fractie op dezelfde lijn als de meeste leden. Welke
belangen behalve die van bevriende regentjes de clan-kliek van de partij
bahertigen is iedereen een raadsel. Ze jagen kiezers en leden weg, zelfs als
een motie oproept dat Thom wat openener de strijd voert dan strikt vast te
houden aan een gemengs districtenstelsel, waar eenvoudiger oplossigen
mogelijk en door andere partijen genoemd zijn om de kiezers dierectere
invloed te geven op wie gekozen worden.

Fritz