Demonstratie 'Niet haten, maar praten!'

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Nov 19 17:25:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Een te prijzen initiatief hoor.
> Niet haten, schelden, maar praten was naar mijn bescheiden mening noig beter
> geweest.
>
> In elk geval een beter initiatief dan het geleuter in de TK over een over
> ander wetsartikelen wat moet worden opgepoetst, dan wel geschrapt. In beide
> gevallen worden er groepen in de samenleving op de staart getrapt. Zoals
> Wouter Bos het terecht verwoordde,

Amehoela, niks terecht. Partijpolitieke belangen, niet wat
het volk wil, maar wat hij ervan vindt. Handhaven van
volstrekt abjecte ideeen, met verstrekkende consequenties.
Maar opnieuw, partij politieke belangen !!!

Dus, waar is hier de rechtsataat die de grondwet verdedigd?
Wie zweren hier trouw, maar vullen die vervolgens zelf in?

> hij wil het best steunen de motie van D66
> maar niet nu, het ligt nu te gevoelig.

Er ligt niets te gevoelig.

> Initiatieven als dit zijn beter ipv
> dat gezeik in den Haag.

Het zegt me niets. Het is de zoveelste kaars die uit zal
gaan zonder een constructieve bijdrage. Een signaal voor de
buhne. "Kijk eens wat we willen!!!" En hoe, tja, hoe daar
denken we even liever niet over na.

Participeren, maar niet heus.

Inmiddels wordt ik een beetje doodmoe van al die zeikerts
die zich zgn. beledigd voelen. Alsof dat moment geen eigen
keus zou zijn. En dat bovendien maar nergens uit blijkt.

Je krijgt de indruk dat ze, net als Bos, het zgn. probleem
met 'belediging' niet onder ogen durven zien. Tja, misschien
'beledig' je daar dan weer iemand mee, he?

Je weet het niet, je weet het niet!!

Henk Elegeert