Demonstratie 'Niet haten, maar praten!'

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Nov 19 14:53:35 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik help een paar dames als tekstschrijver en webmaster met de organisatie
> van een demonstratie. Ik heb voor hen zojuist onderstaand persbericht
> verstuurd. Ik ben benieuwd wat jullie van een en ander vinden. Aan de
> ene kant valt het natuurlijk een beetje in de categorie van zinloze
> zaken als 'stille tochten', aan de andere kant wordt van op je krent
> zitten ook niemand wijzer.

Maar kom eens met een redelijk alternatief dan.  De oproep,
inhoudelijk niets op aan te merken, loopt spaak op (in thans
bestaande) de/een democratische vormgeving.

Wat nu demonstreren?  Wat is de zin daarvan? Waar is het
platform op lokaal niveau dat ook mogelijk maakt wat beoogd
wordt?

Waar kan de  burger nu werkelijk participeren in? Deelnemen
aan?

Je laat iedereen opdraven om te getuigen van goede wil te
zijn, maar waar maak jij nu dadelijk waar dat die wens kan
worden verwezenlijkt?

Mijn voorstel: In alle dorpen en steden gaan vanaf mrt 2006
burgers deelnemen in de commissies van de gemeenten. 60% van
de deelnemrs bestaat uit burgers die bereid zijn zich in de
onderwerpen te verdiepen en open en transparant de
gesprekken met betrokken van overheids beleid aan te gaan.
40% blijft bestaan uit leden van politieke partijen.

Henk Elegeert