Hirsi Ali beledigd na tonen Submission

Thu Nov 18 10:35:37 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik weet niet wie haat uitgenodigd heeft, maar het lijkt me ook niet dat de
film bedoeld was voor de slachtoffers van huiselijk geweld. Het is algemeen
bekend dat slachtoffers van huiselijk geweld zich helaas ook diep schamen,
gewend als ze ijn dat daders en omgeving hen er vaak op aan kijkt en spreekt
dat ze de rust en orde verstoren. Het is ook erg moeilijk voor slachtoffers
om daarboven uit te stijgen en fier en trots gebutst en gewond en al
aangifte te doen en voor zichzelf op te komen: met mij is niets mis, wel met
de daders. De slachoffers van huiselijk geweld, vrouwen en kinderen, maar
nog schaamtevoller ook mannen en jongens, verdienen begrip en steun in hun
diepe behoefte dat het geweld en de emotionele verwaarlozing stopt. Het is
zwaar en onvoorstelbaar moeilijk voor velen uit een intieme en omgeving
waarvan men afhankelijk is te stappen en zo een eind te maken aan
verwaarlozing en geweld. Een omgeving die liever wegkijkt en zegt, het zal
ook wel aan hen zelf liggen, maakt dat loodzwaar.

Fritz