Irak

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Wed Nov 17 21:20:02 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:
>Nogmaals: We hadden er nooit moeten zitten, en moeten nu zo
> rap mogelijk moven met die zooi.
<...>

Ik realiseer me dat voorgaande reactie bij sommigen wellicht wat atypisch
voor mij kan over komen. Er zijn dan ook maar weinig onderwerpen waarover ik
een zo ongenuanceerde en 'emotionele' mening heb. De ongenuanceerdheid en
wellicht ongefundeerdheid is dus bij voorbaat toegegeven.

Ik besef ook dat er stemmen kunnen opgaan die zeggen dat het Nederlandse
detachement daar toch zo goed werk doet, échte contacten met de locals legt,
alleen een baretje op heeft en rondrijdt in een MB in plaats van een
Leopard. Ze doen zulke "goeie" dingen. Dat geeft zo'n échte morele
superioriteit en zo.
Maar ja, ik kan het niet helpen dat ik me dan probeer te verplaatsen in die
locals. En dan zou ik, als ik dan toch klootzakken in mijn land had, liever
klootzakken hebben die niet mijn vrouw, kind of halve familie uitmoorden,
dan klootzakken die dat wél doen.
Maar: klootzakken blijven het.

Wegwezen dus.

mvg,