Tammy Bruce

Wed Nov 17 02:45:17 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Ik vond en vind het schandelijk en levensgevaarlijk.

Heb nog spijt, zelfs als D66-statenlid, niet onmiddelijk aangifte te hebben gedaan, tegen mijn partij-"leider", die nu goede sier maakt met dezelfde ideeën die hij toen zo Anne-Frank-levensgevaarlijk vond.

Net zo grof als nooit excuses aanbieden als je iemand minder dan 24 uur voor zijn moord toebijt: je stelt je aan, je maakt er misbruik van.

En nu mag Max het voor de Koninging doen met Geert Wilders.
De afloop laat zich weer raden.

Oprechtheid is niet iedereen gegeven, zoals dat politiek café vanavond doorgestoken kaart was,
uit de uitnodiging dinsdag:
"Op het congres kunnen Actuele politieke moties ingediend worden. Deadline
is aanstaande donderdag. Ruimte genoeg dus om nog moties te schrijven en
naar voren te brengen. Met elkaar - en met een drankje erbij - is formuleren
mogelijk makkelijker, maar zeker aangenaam. Het D-café is de aangewezen plek
om onder Amsterdammers steun voor uw mening te vinden."

Al voor ik als allerlaatste het woord kreeg, stond Saskia Bruines op,
en rende de spreekstalmeester naar haar toe,
en maakte bezwaar tegen elke bespreking van haar bekende moties.
En nog steeds is er na een maand vragen naar enige rol van D66 landelijk,
geen enkel begin van antwoord, over de enorme inkomensoverdrachten,
ten koste van de lagere inkomens, die het kabinet met daarin D66,
met de zorgpremies betracht. Wel holle woorden, lege principes.
Verdediging zonder debat. Partijbelang boven alles. Tot de laatste zetel.

Fritz