Tammy Bruce

Mon Nov 15 22:43:59 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gaan we weer?

Martin,

Andere mening: dus de man spelen?
Denken dat jij langer hebt nagedacht of wat voor jiji-bakken dan ook.
Wat je zegt ben jezelf zeggen kinderen dan, heel volwassen.
Succes ermee Martin.

En geniet van hoe Thom nu het standpunt van Pim verdedigt,
waarvoor hij hem toen onderuit haalde:
de spanning tussen godsdienstvrijheid en non-discriminatie
oplossen ten gunste van de vrijheid van meningsuiting
ook van ongelovigen.

En je adstructie, helpt dat, moeilijke woorden,
wat het betekent als je iemand die voorstelt wat je nu zelf verdedigt,
daarom levensgevaarlijk noemt,
zo gevaarlijk als Nederland was voor Anne Frank en vele anderen,
behoeft dat nou echt verdere uitleg?

Probeer het eens uit op Thom of jezelf, zou ik zeggen.

Goh ministers niet neutraal?
Wat doen ze dan nu, de laatste weken?
Haat zaaien en vuurtjes opstoken?
Is het echt een gewone mening als iemand jou nu zo gevaarlijk noemt als
Hitler?
Met 1000 man applaus erachter.
Met alle media er bovenop, eensgezind, die Martin...
Alleen maardoor jouw mening die niet anders is, al is het 2 1/2 jaar; later,
volledig te verdraaien.

Erg zielig dat je mij vraagt te doen wat jij doet.
Jou in een hoek zetten omdat je niet kan nadenkenover de inhoud,
omdat Pim van jou geen geliefd vreindje was.
Er weleen bij stil gestaan dat er mensen zijn die anders zijn dan jij?
Die anderen niet in een hoek zetten zoals jij verwacht, wat je zegt, ben
jezelf.

En vind je Thom die nu hetzelfde zegt nu ook abject,
of behoor jij tot diegenen die klappen voor Den Uyl ook als hij Wiegels
woorden spreekt,
omdat ze PvdA-er denken te zijn,
of Wiegel klappen als hij uit den Uyl woordne leest, omdatze VVD-er waren.
Je kent de experimenten?

En je lullige opdrachten en uitdagingen, die voer je zelf maar uit, vragen
kun je stellen,
hoeft niet hoor. Denk maar niet verder over vrije meningsuiting tegen
non-discrimintatie en beschermde goddelijke laster van ongelovigen in. Het
is voor jou gen thema ook al gaat het daarover. Je maakt je u-bochten maar,
je vervromt je meningen maar naarje persoonlijk sympathieën, mijn zegen heb
je.

Tot zaterdag,

Fritz