De discussie van deze dagen

Mon Nov 15 16:26:39 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De vraag  was en is,

Marc,

Of twee kanten dat doen.

Nederland als gastland en immigranten die als gastarbeider werden gegegeerd.

De algemene kritiek is juist dat Nederland officieel en in beleid
immigranten slechts als tijdelijke gasten zag,
die vast na gebruik wel weer vertrekken.
Aan wie je dus geen (in)burger(ings)eisen stelt die wel voor andere burgers
gelden, en geen faciliteiten beschikbaar stelt om volwaardig burger te mogen
en kunnen worden.
Maarom zich af te zonderen in "logeerkamers" (voor vertrek).

En asielzoekers idem, geen opleiding mogen volgen en niet alvast mogen
werken tot de uitspraak met of zonder verbijfsvergunning de straat op te
moeten. Geen hulpvaardigheid om hoge opleidingen en diploma's in te passen
in onze toevallige lokale gebruiken.

Anderzijds werd van gasten niet gevraagd al onze wetten en orderegels te
respecteren. Dat zou maar discriminatie van ethnische gasten zijn.

Van de verloedering steeds weer alle schuld te geven aan degenen diegenen
die op hun wijze binnen onze zetten en regels, vanaf het allereerste begin
vroegen net als in andere landen immigranten serieus te nemen, en te
begeleiden bij hun inburgering, vind ik steeds weer stuitend.
Richt je kritiek (ook en vooral) op de beleidsmakers, nou ja de wegkijkers
dan, en niet op hun terechte kritici, of de toon van ieder vogeltje zoals
het gebekt is.

De dagelijkse goddelijke verwensingen zijn ook nogal grof, gepaard aan
dreiging, dwang en geweld, die toon bevalt ook niemand. Maar gedoogd in de
strijd tegen vermeend racisme en fascisme, met een beroep op de oorlog waar
osn land heel erg fout was.

En bij wie eigenlijk, dat vermeende racisme en fascisme?
Ik betrap steeds weer de bestrijders op hun eigen gruwelijke
apartheidsdenken en fanatisme, extremisme, in hun verdediging van gelovig
racisme en fascisme.
Een luguber samenspel, waarbij links en rechts geen betekenis meer heeft.

Fritz