Vlaams Belang of CDA

Mon Nov 15 12:29:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Jan,

Dank voor alle informatie, zeer inzichtelijk!!

En begrijpelijk dat er geen juridisch onzinnig kordon om partijprogramma's
en kiezers is gelegd,
zoals bij jullie partijen wel menen te moeten doen,
met alle gevolgen van dien, de groei van één partij,
ook voor standpunten die andere partijen delen.
En in Nederland idem via politieke correctheidseisen,
vanuit de Linkse Kerk,
2 1/2 jaar geleden uitgebreid tot de regeringsvertegenwoordigers en de
premier, alle partijen behalve met name CDA en SP en CU SGP, die dan ook als
enige groeiden naast de LFP, na de moord op Pim Fortuyn.

Ik zou persoonlijk graag eens een hoffddoekje willen dragen, ben het op
datpunt geenszins met wie dan ook eens, dat dat niet zou mogen of alleeneen
politek en godsdinstig signaal is. Beperkingen zijn er slechts voor
ambtenaren in functie en advocaten, die zo neutraal mogelijk partij moeten
zijn, of tram- en buschauffeurs, nieuwslezers, en dergelijke.
Maar ik ken mijn pappenheimers.
In Enschede werkte mijn moeder voor de familie van een van de vele
textielfabrieken. Daar werkten uiteraard inmiddels vele toen nog
gastarbeiders.

Deze fabriek maakte trico (elastische) kinderkleding, kleurrijk en naar de
smaak van immigranten. Met name voor hun kinderen.
Om een signaal af te geven tegen de onderdrukking en bekrompenheid van
Nederlanders, hebben mijn zus en ik eens zo'n broek op maat laten maken, om
een dagje de onderdrukkende nederlanders zich te laten uiten tegen alles en
iedereen die anders denkt en zich anders kleedt. Dat was een leuke practical
joke, en de sick mind van onverdraagzame kinderen zo opgevoed, werd
uiteraard ten volle tentoongespreid en gemanifesteerd.
Ik geloof niet dat er erg veel veranderd is in Nederland.

Zo begrijpje misschien ook dat ik bij voorkeur met hele en halve
buitenlanders omga. Hun verdraagzaamheid en tolerantie, en warmte, is in het
algemeen vele malen groter. Steun voor onverdraagzame en hatelijke
buitenlanders bestaat er met name massaal onder autochtone Nederlanders. Wat
mij geenszins verbaast, ons volkje en zijn gruwelijke honderden jaren
geschiedenis kennende.

Fritz van Rikxoort