de discussie van deze dagen

Mon Nov 15 10:15:36 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sterker nog, Henk,

Moslimfundamentalisten en -extremisten worden gefaciliteerd.

In Het Parool bijvoorbeeld een verhaal van een medewerker van een Hogeschool
in de Amsterdamse regio, waar gebedsruimten in de openbare school een
broeinest waren van oproepen tot Jihad en moord, kantines werden afgelsoten
voor onbevoegden (niet-moslims) en Mohammed B. zo c.s. zijn vrije gang kon
gaan.

Reden: angst mosliims iets in de weg te leggen, en commercie: meer
leerlingen werven. Ondertussen werd de gebedsruimte gemeden door
niet-fundamentalistische en niet-extremistische moslims. De medewerker roept
opnieuw op geen geloven te laten exploiteren in openbare en met
belastinggeld gefinancierde instelliungen. En om gematigde moslims en
anderen niet tegen hun wil bloot te stellen aan de invloed en repressie van
fanatici en hun wervende krachten.

Fritz