deze trouwens gezien?

Sat Nov 13 16:55:16 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben het met je eens, Hein,

Dat ieder zelf bepaalt welke keuze die maakt, of niet kiest, wegkijkt,
je je mond open blijft doen of niet.

Maar de toegankelijkheid tot de gecontroleerde partijen en media zag jij
toch ook wel als probleem.
En daarmee of daardoor de werkelijke mogelijkheden geluiden te laten horen
en te laten doordringen.
Je vertelde zelf hoe Thom de campagne zag als een militaire eenheidsactie,
daarmee bij voorbaat afwijkende geluiden verbiedend.

Geef je niet toe aan censuur, dan lig je er gewoon uit. Heb je geen platform
meer. Stap je eruit, uit de onderdrukking van de vrije meningsuiting, ook
als kandidaat, volksvertegenwoordiger, zlefs als journalist of kolomnist,
omdat je je de mond niet laat snoeren door politbureaudiscipline of censuur,
dan ben je een afvallige, verrader, scheurmaker, gefrustreerde, een gek.

Eens met de keuze van de toon,maar dan gelijke monniken gelijke kappen.
Juist Aboutalbe ropet heel hedler op tot het matigen van de toon van
moslims. Ze zijn een minderheid. Kunnen hun geloof en wil niet opleggen.
Kunnen niet alle ongelovigen en afvalligen vuile joden noemen,
schristenhoeren of homovarkens. Helemaal eens dat zulke fundamentalistische
tonen gematigd moeten worden door de handhaving van de grondwet en andere
wetten.

Vreemd dat grote machtige (kiezers)groepen met gevaarlijke tonen gedoogd
worden in dit land, zelfs hun wil opleggen zoasl het CDA vaak heeft gedaan
en nog dagelijks doet, maar kleinere groepen en eenlingen die dezelfde toon
terug aanslaan als radicale groepen wel hun toon moeten matigen. Waarom dat
gevaarlijke onderscheid? Die willekeur. Wel willen ingrpen tegen het vrije
woord, maar het daadwerkelijk opleggen van minderheidsideeën aan een
meerderheid gedogen.

Fritz