Multicult schuldig aan jihad? (lang)

Fri Nov 12 14:15:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Leuk dat we allebei de Tribune ook lazen,

Ik ben het op alle punten met je eens.
Ook dat vaak sprake is van indirecte discriminatie en uitsluiting,
en dat je dat met algemene regels en maatregelen moet oplossen zolang dat kan.

Dus oppassen met woonduur als voorrangscriterium om de woonmarkt, want allochtonen dtaan dan ahcteraan in de rij, typisch een geval van jammer.

Dus leiver van Aboutaleb en de Onderwijsraad wil extra schoolfinanciering voor alle kinderen met een leerachterstand, bijvoorbeeld omdat de ouders een achterstand hebben sociaal-economisch en qua opleiding, en niet naar ethiniciteit.

Ik ben blij dat je zo schrijft, want ik vind jouw en anderen hun meedenken nogal belangrijk. Zonder dat we elkaar verdenken. Zeker niet als we allemaal zoeken naar sociaal-liberale oplossingen van belangrijke problemen.

Fijn weekend alvast!! :)

Fritz