Multicult schuldig aan jihad? (lang)

Fri Nov 12 12:54:19 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn,

Dat is waarschijnlijk omdat je makkelijker Nederlands en het dialect leert
als eriemand is dat met je kan en wil praten.
Mijn buitenlandse partners dwongen me Nederlands te praten ipv
Engels bijvoorbeeld.
In Amsterdam is het moeilijk voor buitenaldners Nederlands te leren, want we
spreken zo graag Engels.
Voor migranten die geen Engels spreken maakt het veel uit of er ook
Nederlands sprekendenmin hun omgeving zijn of niet of nauwelijks.
En wat er thuis gesproken wordt.
Veel migrantenkinderen horen voor het eerst Nederlands op de basischool van
hun juf.

Fritz