Takfir = Kordon Sanitair

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Nov 12 12:30:08 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

jan van reusel wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> 11 november, feest van wapenstilstand in belgië

Proficiat. "In 1918 werd in het treinstation naar Compiègne
het wapenstilstandcontract getekend. De Duitsers
ondertekenden het vredesverdrag."

'Duizend soldaten
    Willem Vermandere

als ge van ze leven in de westhoek passeert
deur regen en noorderwinden
keert onze den tijd als g’ alhier passeert
den oorlog ga j’ hier were vinden

ja ‘t is den oorlog da ‘j hier were vindt
en ‘t graf van duizend soldaten
altijd iemands vader altijd iemands kind
nu doodstil en godverlaten

laat de bomen nu maar zwijgen en dat ‘t gras niets verteld
en de wind moet ‘t ook maar nie zingen
dat julder’n dood tot niets hè geteld
dat waren al te schik’lijke dingen

zeg ‘t gaat al goed der is welvaart in ‘t land
en de vrede ligt vast in de wetten
we maken wel wapens maar met veel meer verstand
maar just om den oorlog te beletten

en grote raketten atoom in den top
we meugen toch experimenteren
we mikken wel ne keer naar mekaar zijne kop
maar just om ons ‘t amuseren

als ge van ze leven in de westhoek passeert
deur regen en noorderwinden
keert omme den tijd als g’ alhier passeert
den oorlog ga j’ hier were vinden

ja ‘t is den oorlog da ‘j hier were vindt
en ‘t graf van duizend soldaten
altijd iemands vader altijd iemands kind
duizend en duizend soldaten
duizend en duizend soldaten
duizend en duizend soldaten
"

Het is dienen oorlog, he?

> geachte discussievinken,
> en dan op de eerste plaats fritz en henk,
>
> ik schrik toch wel eventjes

Dat is goed, Jan. Dat mag voor een keer.

> van de wereldbeschouwing die uit jullie stukjes
> spreekt:
> zowel een populist als pim fortuyn als het onverdraagzame vlaams blok hebben
> het bij het rechte eind,

Er is geen recht eind, Jan dat is het punt. De politiek van
groepen mensen (of slechts een man) monddood maken hoort in
geen enkele democratie thuis, maar we zijn er wel getuige van.

VB en Fortuyn stellen/stelden dat elk op eigen wijze aan de
kaak. Hield de politiek (maar ook bestuur) een spiegel voor
die hen niet beviel. Ook Theo van Gogh hield hen een spiegel
voor.

  Dat is te zwaar voor hen, hij zou beledigend zijn. Burgers
mogen niet meer hardop praten. Dat is het domein van de
politiek geworden. Dat wat ze voor iedereen moeten
verdedigen hebben ze geheel tot eigen terrein veklaart.

Een terrein waar zij zelf de dienst uit willen maken, en dat
doen ze ook. Dat is waar wij naar kijken, Jan.

> dat soort lui van het beleid weghouden omdat het geen demokraten zijn, dat
> hoeft dus niet,  want de ware vijand zit -zoals steeds- vastgeroest
> in het verkozenen-pluche en is "links",
> en dringen de brave goegemeente de multiculturele samenleving op.

Je kunt mensen die andere groepen (mensen/of een man) buiten
willen sluiten moeilijk democraten noemen. Links of recht
zijn dan slechts uitersten op een schaal. Een keuze waar je
wilt staan, of natuurlijk een manier om de ander .....

> ik heb dat soort taal ooit eerder gehoord:
> plutocraten, judeo-communistisch complot
>
> of lees ik jullie verkeerd?

Ik denk het wel. De bron van het kwaad zie ik in het partij
politieke systeem dat oprukkende zich met macht bezighoudt
in plaats van met het volk.

Een model dat nog op goedkeuring wacht voor de gehele EU. We
gaan nog wat beleven.

Het volk zelf ook geen stem geeft in een steeds moeilijker
wordende maatschappij maar waarin nu slechts een kleine
(politici etc.) zichzelf belangrijk vindende groep het
monopolie wenst te houden op kennnis en daardoor macht.

Men vindt als het ware de 'eigen opdracht' uit ten koste van
burger en maatschappij. Men gaat dit doen, en dat doen om
allerelei spoken te verdrijven, maar de bevolking blijft met
de brokken zitten.

Als het volk mort en uiting geeft aan frustratie, vertelt
het bestuur hoe het volk zich dient te gedragen.

Jan, neemt ne keer ene rustige zondagmorgen, trekt u efkes
terug uit de beslommeringen en vraag je eens af hoe het nu
toch komt dat steeds meer belgen op dat verdervelijk VB
(willen (gaan)) stemmen. En kijk dan eens vanaf een
afstandje hoe de politiek daar nu zelf mee bezig is. Dus
niet vanuit de opgedrongen gedachten der politici, maar
helder klaar zonder vooroordeel.

Neem eens stoutmoedig in gedacht het verderfelijk idee dat
het de politieke partijen zijn die de regie in handen hebben
van het eigen toneelstukske wat ze daar opvoeren.

Henk Elegeert