Bad faith?

Fri Nov 12 00:43:24 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat werkt subtieler, Henk,

Al zijn we er zelf bij.

Ik zal nooit vergeten de vraag van een carrierejongen:
waarom zeg je dat toch?
Ik: omdat ik dat vind, ik begrijp je vraag niet, jii vind dat toch ook?.
Hij: Ja, maar je kunt kamerlid worden!
Ik: jJa en?
Hij: Wil je dat niet dan?
Ik: Nee.
Hij: Oh, dan begrijp ik dat je het gewoon zegt, sorry voor het misverstand.

De manipulaties vanuit Thom en een clan eromheen gingen ongelooflijk ver.
Tot het vanuit alle kanten tegelijk druk uitoefenen om moties in te trekken
om Thom in het zadel te houden. Tot en met het grof breken van afspraken
over spreektijd als de angels er in goed overleg al uit waren gehaald.
Gewoon de microfoon dichtknijpen na tig secondn ipv de afgesproken seconden.

Mensen zwart maken en wegwerken via de tamtam die posities bedreigen, het
hoort erbij kennelijk, sinds Hans een meisje lanceerde en de krullenjongens
als honden om de benen van anderen vechtten, tot er geen zetel over is lijkt
het soms. Hoewel ik Boris en Bert c.s. volstrekt betrouwbaar en
spelletjesloos vind. Wel een te kleine fractie, en te weinig omstanders over
die niet Thom slippen droegen, da's jammer, de grotere fracties hadden meer
goede omstanders waar deze het verdient door dik en dun, althans mijns
inziens, want van zins te besturen en sociaal-liberale koersen te verleggen.

Fritz