Takfir = Kordon Sanitair

Fri Nov 12 00:05:19 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De democratie is niet voor bange mensen, Jan.

Mensen en kiezers weghouden van de democratie is levensgevaarlijk,
leidt tot radicalisering, geheel onnodig.

Demo = populus (mijn latijn rammelt) is onze voorkeur boven dictatuur, ook
van onze eigen opvattingen en synpathieén.

Wat is het verschil tussen een demo-craat en popu-list?

Is degene die de verkiezingen wint de populaire populist en de verlizer dé
zuivere demo-craat, die dus hun dictatuur kunnen opleggen?

En wat is er toch zo bedreigend als een minderheid anders stemt en denkt dan
jij? Ik begrijp dat niet. Waareen meerderheid het eens is gaathet door, waar
een meerderheid dat niet is niet.

Sluit je kiezers en denkers buiten, dan winnen ze gegarandeerd jouw stemmen,
gefeliciteerd met je toenemende nederlagen.

Fritz