Bad faith?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Nov 11 22:16:40 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Nov 11, 2004 at 08:56:50PM +0100, Hein van Meeteren wrote:

> Het gaat mij niet eens om spelletjes, het gaat me om iets dat ik
> eigenlijk veel schokkender en weerzinwekkender vind: je komt er als
> burger gewoon niet bij! Als je niet het snotterige pad van interne
> partijcarriere hebt doorlopen (Jonge
> Democraten->fractieassistent->kamerlid->bewindsman/vrouw...of: ambenaar'
> -> partijfunctie-> bestuurdeder/politicus  etc) dan word je gewoonweg
> niet toegelaten! De glazen deur slaat dicht! Nee, er staan geen
> stopborden op je weg. Ja, iedereen is aanvankelijk vrindelijk en
> voorkomend. Maar er bekruipt je een onaangenaam gevoel van isolement.
> [...]

Hallo Hein,

Waar kom jij precies niet bij? De kamerzetels? Zowel in de poststemming
als in de verkiezingsuitslag van de laatste kamerverkiezing hebben alle
momenteel in de kamer zittende D66-ers aanzienlijk meer stemmen gehad
dan jij. Daar zijn allerlei redenen voor aan te dragen, maar een glazen
deur opgetrokken door het borrel- en zoencircuit valt daar denk ik niet
onder, temeer daar ik de significantie van dat honderd koppige circuit
voor genoemde uitslagen betwijfel. Welk carriere-hitsig ego zit er nu
precies op welke stoel van jou?

Ik deel je zorg aangaande bepaalde  partijcultuurtjes zoals het momenteel
vigerende leidse kringetje met haar gebrek aan feeling en aandacht voor
de noden en opvattingen van de partijachterban (zo heb ik recent nog een
afdelingsmotie voor het komende congres aangevuld met kritiek op de
liflafjeshaphappening voor bobo's voorafgaande aan dat congres) maar
vermoed dat je bijdrage in deze draad toch iets te veel is ingegeven door
rancune en frustratie.

Groetjes,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |