Bad faith?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Nov 11 20:56:50 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:

> Natuurlijk bestaat het absolute gelijk niet. Niet in Nederland en niet
> ergens anders. Maar daar ging het hier niet over. Het gaat hier over
> spelletjes spelen

Het gaat mij niet eens om spelletjes, het gaat me om iets dat ik
eigenlijk veel schokkender en weerzinwekkender vind: je komt er als
burger gewoon niet bij! Als je niet het snotterige pad van interne
partijcarriere hebt doorlopen (Jonge
Democraten->fractieassistent->kamerlid->bewindsman/vrouw...of: ambenaar'
-> partijfunctie-> bestuurdeder/politicus  etc) dan word je gewoonweg
niet toegelaten! De glazen deur slaat dicht! Nee, er staan geen
stopborden op je weg. Ja, iedereen is aanvankelijk vrindelijk en
voorkomend. Maar er bekruipt je een onaangenaam gevoel van isolement.
Met name als je niet genoeg meeborrelt en meezoent. En als je iets zegt
als: trek eens lessen uit drie nederlagen.
Democratie moet burgers in het parlement en aan het roer krijgen.
Beroepspolitci, carriere-hitsige ego's en ambtenaar-politici zijn de
dood voor de democratie.
De democratie is al jaren geleden gestorven.