Kwart meer boetetjes: miljoenenbonus politie

Wed Nov 10 19:55:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Da's nou lullig, zal goed vallen...

Politieagenten krijgen een bonus van 26,3 miljoen euro
met name omdat ze een kwart meer boetetjes uitgedeeld heeft.
De andere afgesproken presaties bleven ver achter.

De totale bonus kost bijna een tientje in guldens per huishouden,
De totale extra opbrengst van een kwart extra mierenneukboetes ken ik niet.

Ik stel voor dat we dit jaar een gevarentoeslag krijgen met de kerst, een verzetsuitkering, van 100 euro per persoon. Of alle, CDA zijn zin, per huishouden, Een Theo-en-Thea-snip van Zalm: niet alleen creatief met kurk, maar ook verantwoording: van je af, altijd van je af. Nu dan eens met geld, al is het maar symbolisch. Geld was geen probleem zei Zalm voor zijn burgeroorlog tegen terreur... Dus kom op! beloon je rekruten.

Kreeg maandagochtend toen ik even bij Theo ging kijken ook weer zo'n 40 euro boete, omdat ik net te laat bij mijn auto terug was. Niet erg hoor, ik verzamel ze, doe je niets aan. Heb je een budget voor als je geluk hebt. Bezwaar maken dat je het niet kwaad bedoelt als je geen misdadiger bent heeft geen zin, kleine overtredinkjes lonen nou eenmaal niet.

Een moedige Turkse columniste werd vorige week nog weggehoond die zich meldde bij haar politiebureau, met de vraag ben je het nu nog met Theo eens? Duizenden excuses van hogere bazen daarna, maar het schetst de gevaarlijk sfeer die nog heerst en normaal is geworden. Stenen gooien, ongelovigen bedreigen en aanranden, we doen er nog steeds niet moeilijk over. Maar de problemen van vrije meningsuiting serieus nemen, wie weet gebeurt het ooit...

Fritz